10 טיפים לעיצוב לוגו

תהליך עיצוב הלוגו הינו משמעותי מאוד בחיי חברה ובמיוחד בשלבים הראשונים של הגדרת הזהות המותגית של העסק החדש. ניתן לעצב את הלוגו באמצעות חברות מיתוג או חברות מתמחות בעיצוב לוגו, באמצעות אתרי online, חלקם באופן אוטומטי ועצמאי בשיטת DIY, חלקם באמצעות צוות מעצבים ואחרים באמצעות זירות מכרז משוכללות. ריכזנו עבורכם 10 טיפים חשובים שיש לקחת בחשבון בכל אופן של תהליך שתבחרו:


1. ייחודיות: לפני שנכנס לתהליך עיצוב הלוגו כדאי שנבצע מחקר שוק בתחום העיסוק של החברה, נבחן את המתחרים, נלמד איך הם נראים ואיזה מסרים וערכים מקפידים להעביר ללקוחות הפוטנציאלים. לאחר בדיקה זו נוכל לבנות את הבריף הקריאטיבי שינחה את המעצב בבניית הלוגו החדש. יש להתחשב בנושא זכויות היוצרים / סימני מסחר של המתחרים.

2. פשטות: לוגו מורכב אינו בהכרח לוגו טוב! כאשר אנחנו מתחילים בתהליך עיצוב לוגו, חשוב להבין כי הלוגו הינו הפנים של החברה, חלון הראווה ללקוח ולספקים, תמצית התוכנית העסקית והחתימה הויזואלית המרכזת את כל מערכת הערכים. לוגו פשוט הינו קל להבנה ולעיכול ואין צורך להוסיף אלמנטים מיותרים המתארים ומסבירים את אופי החברה. לעיתים החשש מ "שמע לא יבינו..." מביא אותנו למורכבות יתר ולפגיעה במהות ובמטרת הלוגו. חשוב לזכור, לקוח ממוצע מקדיש שניות ספורות לקליטת לוגו. וחתימה וויזואלית פשוטה יכולה לעזור.

3. זכירות: לוגו טוב הוא לוגו זכיר, כזה שבמבט אחד מכניס את המתבונן אל תוך עולם הערכים של המותג והופך להיות האלמנט המזהה של העסק. ככל שיהיה זכיר או בלתי נשכח כך יענה טוב יותר על מטרתו. הלוגו יופיע על אלמנטים שונים כמו ניירת עסקית (כרטיס ביקור, נייר פירמה, מעטפה ועוד), אריזות ותגי מוצר, שילוט בנקודת המכירה ועוד. פשטות ויחודיות כמובן ישפיעו באופן ישיר על הזכירות.

4. מבחן הזמן: חשוב לזכור שלוגו אמור לשמש את החברה למשך שנים רבות ולכן רצוי שלא יישען רק על טרנדים חולפים אלא יבנה על בסיס מוצק, לוגו שבנוי נכון יישאר רלוונטי לתקופה ארוכה ויזדקק רק לשינויים קוסמטיים בעתיד. כאשר נגשים לבנות לוגו לחברה חדשה כדאי לקחת בחשבון את סוגי המוצרים והשירותים ואת ההתפתחות שלה לאורך זמן. ככל שהמידע שלנו יהיה מועט כך רצוי שנבנה לוגו כללי יותר. ניתן לראות לוגויים של חברות בינלאומיות ש"חיים" עשרות שנים ועדיין עדכניים.

5. האם צריך לשנות לוגו? מתי? לעתים מחליט עסק לשנות את הלוגו שלו, כחלק משינוי נרחב יותר שעוברת החברה, כגון שינוי בעלות, במסגרת מהלך לרענון תדמית החברה או כתוצאה ממיזוג חברות. שינוי זה כרוך לעתים בהשקעה רבה: החלפת הניירת העסקית, מעטפות, כרטיסי ביקור, אריזות מוצרים וכדומה, שעליהם מודפס הלוגו. החלפת הלוגו המופיע בחזית סניפי הארגון, על כלי רכב שלו, על בגדי עבודה של עובדיו וכדומה. וכמובן ההשקעה בפעולת מיתוג שתחדיר את הלוגו החדש לתודעת העסקית.

6. חשיבות בחירת צבעים: על חשיבותם של הצבעים ושילובם זה בזה ניתן לדבר הרבה ולהסתמך על מאות מחקרים. מה שאנחנו יודעים בוודאות שצבעים מהווים שחקן מרכזי בעיצוב לוגו. צבעים יכולים לייצג רגשות ואמוציות לחיוב ולשלילה, הם יכולים לקבל פרשנות שונה בהתאם לגיל, מין ופרמטרים דמוגרפים תרבותיים ולכן יש לשקול בכובד ראש את שילובם בהתאם למוצר, לחברה ולמסרים המתאימים (צבעים שמרניים, צעירים, כאלו המתאימים לעולם הפיננסים ואחרים המתאימים למשקאות קלים). עיצוב לוגו צבעוני יכול להיות מרהיב ומעורר התפעלות אולם הוא חייב להראות טוב גם בצבע אחד לדוגמא כמו במקרים של הדפסה בשחור לבן (שליחת פקסים או מסמכים) או בהדפסת משי על גבי מוצרים לצרכי הוזלת עלויות.

7. בחירת הגופנים בהתאם לקהל המטרה: הגופן הינו סגנון עיצוב וצורת האותיות. בחר היטב סוג הגופן שאתה מתכוון להשתמש בו עבור הלוגו החדש שלך כי לגופנים תפקיד חשוב בתהליך בניית המותג ועיצוב הלוגו. הגופנים מאפשרים העברת מידע ומסרים בנוסף למלל עצמו ולצבעים. ישנם המשדרים רצינות, שמרנות וסולידיות ואחרים המעבירים מסר של דינמיות וחדשנות, ישנם בנראות דיגיטלית וכאלו בתלת מימד. ישנם המתאימים לקהל צעיר ואחרים המתאימים לחברות ועסקים. המעצב הגרפי יוכל לבחור עבור הלוגו שלך פונטים ממאגרי פונטים או לעצב פונט ייחודי עבורך.

8. רבגוניות או רב שימושיות: אחת התכונות החשובות שחייבים להתייחס אליה בעיצוב לוגו היא רבגוניות או רב שימושיות. הלוגו ילווה אותה ויוצג על גבי כל החומרים השיווקיים והפרסומיים שלך. הוא חייב להראות טוב וברור על מודעת עיתון או שלט חוצות, בורשור /עלון, על אלמנטים דיגיטלים כמו אתר האינטרנט, ניוזלטר ללקוחות או באנר פרסומי בWEB. חייבים להתחשב גם בהקטנתו של הלוגו לשימוש במרצנדייז (מתנות שיווקיות) כמו עט, כובע ואף לשאוף שיהיה קריא גם כאשר מופיע על רכבי המנהלים של החברה.

9. קובץ וקטורי עדיף: יכולות העיצוב המתקדמות מפתות את המעצבים והלקוחות כאחד להשתמש בבניית לוגו באיורים, תמונות ותלת מימד. המלצתנו היא, קווים נקיים, מפרט צבעים מוגבל ולוגו הבנוי בתוכנה וקטורית המאפשר עבודה פשוטה בהפקות דפוס ו WEB. היתרון העיקרי בפורמט וקטורי שהוא מאפשר שינוי גודל ללא כל אבדן של פרטים ואיכות הצורה, וכמובן תופס פחות קיבולת זיכרון במחשב או באתר.

10. תן למקצוענים לעצב את הלוגו שלך: עדיף תמיד להעסיק חברה או מעצב המתמחה בעיצוב לוגו ותדמית כדי ליצור את הלוגו שלך. חשיבות הלוגו הינה עליונה בהצלחת העסק במיוחד בשלב הראשוני של בניית התדמית ולכן ההשקעה משתלמת. יש לציין כי ניתן לעצב לוגו ברמה מיטבית במחיר סביר לכל עסק.